المدة الزمنية المخصصة لمادة الاجتماعيات.. مراعاة العنصر الزمني أثناء التدريس واخده بعين الاعتبار خصوصا أثناء عملية التخطيط

Devoted to material sociology duration.. observing the time element during teaching and entered into the mind, especially during the planning process
يلعب العامل الزمني دورا كبيرا في العملية التعليمية التعلمية، وبالتالي فإن سوء تدبيره واستغلاله وعدم كفايته في بعض الأحيان يحول دون تحقيق بعض الأهداف المرجوة، فالعنصر الزمني يجب مراعاته أثناء التدريس واخده بعين الاعتبار خصوصا أثناء عملية التخطيط، فالنسبة للمدة الزمنية المخصصة في الأسبوع لمادة الاجتماعيات فقد أكد غالبية التلاميذ المستجوبين بأنها غير كافية، ولاتساعد على بلوغ الكفايات المبتغاة، بحيث يصبح الأستاذ والتلاميذ في صراع مع الوقت لإنهاء المنهاج الدراسي وتحقيق الأهداف المسطرة به. إذن يجب الوقوف على هذا الخلل كأول خطوة للبحث عن بعض نقاط الضعف، ثم العمل على تجاوزها.
The time factor plays a big role in the learning of the educational process, so the poor masterminding and exploitation and insufficient sometimes prevents achieve some desired goals, element time must be taken into account during the teaching and entered into the mind, especially during the planning process, the ratio allocated a week for material social workers for the time lost The majority of pupils respondents emphasized that it is not enough, but do not help to achieve the desired skills, so that it becomes a professor and students in conflict with the time to finish the curriculum and achieve its goals ruler. Permission must stand on this imbalance as the first step to search for some of the weaknesses, then work to overcome them.
Ping your blog, website, or RSS feed for Free
Stumble This Add To Del.icio.us Digg This Add To Reddit Add To Facebook

0 تعليقات Comments :

Post a Comment